Ugens madplan uge 17

Fjeld_Skov,_forår_2015

Der hersker almindelig forårstravlhed, så det har krævet en del omtanke at planlægge ugen. I får lige et indblik i, hvad der ligger bag ugens madplan.

Mandag kommer jeg tidligt hjem og har teenageren med. Ulf og Bertram kører til capoiera kl. 17.30 og er hjemme omkring 20, hvor maden skal stå klar. Tirsdag kommer jeg sent hjem, alle andre er her. Onsdag er der Generalforsamling på friskolen, jeg skal lave mad til fællesspisning, der er kl.17.30. Bertram skal til saxofon kl.18.30, heldigvis lige ved siden af. Ulf er i Kbh. og kommer med bus omkring kl.18.30. Torsdag kommer jeg sent hjem og skal være til kor i Glamsbjerg kl.19. Asbjørn skal  til Odense kl.19, det blir med bus. Fredag er vi alle hjemme omkring kl.17. Lørdag skal vi ikke noget (!) og søndag er der konfirmation hos Asbjørns ven, hvor han er inviteret. Phew!

Jeg prøver sådan her:

Mandag: Risotto m. østerhat – der kommer asparges i vores også. Lammepølser til og en grøn salat af det vi har. Salat nok til dage efter også. Jeg laver mad.

TirsdagKikærter i karry. Ris til, samt restesalat. Frugtsalat m.råcreme til dessert (hvis vi når det). Ulf laver mad.

Onsdag: Spiser vi på skolen. Asbjørn gider ikke med, og koger sig noget pasta.

TorsdagBBQ kyllingelår m. ovnkartofler og kålsalat. Ulf og Bertram, der har bestemt, laver mad.

Fredag: Lammegryde m. naan. Ulf er kok.

Lørdag: Fisk cordon bleu. Pasta, spinatstuvning og broccoli til. Jeg laver med med Asbjørn, der har bestemt menuen.

Søndag: Rester fra køl og frys.

Godt forår og god uge, allesammen!

Skriv en kommentar