Ugens madplan uge 49

Det er blevet December uden at jeg helt ved hvordan det er gået til. Råt og koldt er det, vi fryser og kaninerne trykker sig i deres burer. Vi glæder os til det bliver sommer og der skal avles kaniner til fryseren. Lige nu sidder alvshunnerne bare og æder sig fede.

Vi har en uge, hvor vi fistre ud og ind, og er hjemme på skift. Det gør madplanen lige en tak sværere, når ungerne skal stå for en del af madlavningen og alting skal være på tid. Men vi prøver:

Mandag: Legeret blomkålssuppe. Husbond laver mad, til vi kommer hjem kl.19.45.

Tirsdag: Mac’n cheese. Ældsten og mellembarnet laver mad til jeg kommer hjem kl.19. Husbond overnatter i Kbh.

Onsdag: Boller i karry m. ris. Gulerods/rødbede/æble råkost til. Vi er hjemme allesammen!

Torsdag: Majschowder. Resten af taco-skallerne fra søndagen til.  Jeg laver mad i rasende fart og er ude af døren igen. Faster D kommer og spiser med og putter ungerne mens jeg er til kor.

Fredag: Pizzabøffer med pasta. Jeg er til julefrokost med jobbet, Husbond passer familielivet.

Lørdag: Svinekæber, måske i römertopf, måske i øl. Katoffelmos og palmekål til.

Søndag: Karrykrydret hvidkål/oksefars. Brød til, en type der også kan bruges til sandwich, måske foccia-agtigt. Blommetærte til dessert.

Skriv en kommentar