Ugens madplan uge 2

I sidste uge skrev jeg om at tabe sig uden at det bliver en straf. I al beskedenhed synes jeg ugens madplan er et meget godt eksempel på hvordan, det kan gøres. Jeg har to teenage-drenge, der også skal blive mætte, samt en vegetar, der også skal være et tilbud til. Han finder tit noget i fryseren, men det er grunden til at vi relativt sjældent får ting, der er “alt i en gryde” – man skal helst kunne vælge, hvad man vil spise, så vi dækker hver vores behov.

Jeg har skrevet frokosten ind, fordi jeg fik en forespørgsel på, hvad jeg spiser til frokost. Så – værsgod.

Mandag: Oksefrikadeller og græskarsalat

Frokost: En rest hvidkålssalat og en kyllingefrikadelle

Tirsdag: Hønsekødssuppe. Husbond arbejder hjemme, og koger dyret. Vegetaren finder noget i fryseren, fx Linsesuppe.

Frokost: en rest græskarsalat og en frikadelle

Onsdag: Fyldt græskar. Restesalat af det, der nu er, så vi får ryddet op inden den nye kasse kommer.

Frokost: rugbrød med hummus. Diverse grøntsags rester til.

Torsdag: Kyllingesandwich af kødet fra kyllingen tirsdag. Hummus til vegetaren.

Frokost: en rest Linsesuppe fra fryseren og/eller Restesalat.

Fredag: Frisk torskerogn (det er i sæson lige nu), stegte kartofler og kryddermayo. Grøntsagerne afhænger af, hvad der kommet i kassen på torsdag.

Frokost: rugbrød med kyllingesalat.

Lørdag: Kyllingelår, pommes og løgringe (noget, vi ikke fik spist 1.januar – vi glemte det simpelthen). Jeg laver strikkebogsshow på Sjælland, og kommer ikke hjem til aften.

Søndag: Chorizo suppe a la Jamie Oliver.

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s