Ugens madplan uge 37

Jeg fik nogle protester over maden i sidste uge. Ikke fordi der var for lidt kød, det har de på en eller anden måde nok vænnet sig til, men fordi der var for lidt sovs. Især er teenageren træt af “tør mad”, som han siger.

Det er der forsøgt at råde bod på i denne uge. Ud over det, består ugens udfordring i et aftensarrangement på arbejde tirsdag (mig), et forældremøde i storegruppen samme aften (Husbond), samt endnu et forældremøde onsdag aften. Desuden er der en fødseldag for ældsten på lørdag, med 4 gæster.

Der er ris på to gange. Vi har ellers skåret ned på ris, fordi det bruger vanvittig meget vand at producerer. Men ved gennemgang af lageret har jeg fundet en del, der skal spises. Det er jo først tosset, hvis vi ikke får spist det, der er produceret.

Mandag: Curry med kartoffel og blomkål. Ris til, og indisk spidskål.

Frokost: Rugbrød med æg. Gulerodsstænger og rød peber til.

Tirsdag: er vi ikke hjemme. Hvis yngsten er her, laver han sig et eller andet.

Frokost: rest af curry og spidskål. Til aftensmad de sidste to stykker pizza fra fryseren.

Onsdag: Hønsekødssuppe (jeg er ikke sikker på, vi når at lave kødbollerne selv)- Misosuppe til vegetaren, hvis han er hjemme (med de samme grøntsager som til hønsekødssuppen).

Frokost: Rugbrød med tun. Måske en rest salat.

Torsdag: Kylling i karry – ris og kålsalat med misodressing. Vegetaren spiser ris og kålsalat.

Frokost: Rugbrød med kyllingessalat. (Kylling fra dagen før, skyr, sennep, bladselleri, æble, karry).

Fredag: Spaghetti med palmekål

Frokost: Kålsalat og ris, eller hvad der nu er til rest.

Lørdag: Pulled Pork, coleslaw og briocheboller

Søndag: Rester fra køl og frys.

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s