Ugens madplan uge 37

 

Vi har fået en sommer mere forærende! Haven kvitterer med at modne squash, bønner og tomater i et væk. Og så er der jo de her:

Det er bare jordskok-blomster, men pæne er de nu.

Nå, men ugen er helt almindelig og kommer til at se nogenlunde sådan her ud:

MandagKanin med sennep og rosmarin. Grønne bønner til.

TirsdagTikka masala med ris og ærter til.

Onsdag: Hvidløgspostej med squash. Pastasalat til. (Hvidløgspostejen er en gammel opskrift fra min mor – i al sin enkelhed klid og rasp med løg, masser af hvidløg, samt boullion og æg/mælk. Jeg prøver at tilsætte revet squash denne gang. Massen bages i ovnen temmelig længe, så man skal have tid nok. Det smager af en eller anden grund vanvittig godt, og ungerne plejer at spise med god appetit.)

Torsdag: Salat med rejer og æg. Krydderurtedressing og brød til.

Fredag: Spaghetti carbonara. Salat til, hvis vi gider. Helt sikkert rødvin.

Lørdag:  Ved jeg ikke helt endnu, fordi jeg endnu ikke har planer for dagen. Men jeg kunne godt finde på noget med pølser.

Søndag: har min smukke ældste søn fødselsdag, og den fejre vi hos hans far med pulled pork, coleslaw og brownie. Det bliver godt!

 

 

 

Skriv et svar

