Ugens madplan uge 25

Sommeren er over os, der er en uge til ungernes ferie starter, og to uger til min. Vi kan næsten ikke tage os sammen til at komme ind fra haven og få lavet mad – i dag var klokken næsten otte inden vi spiste. Vi har flyttet rundt på ugens retter, fordi vi ikke lige havde fået taget fisk op af fryseren, så i dag fik vi rødspætter, nye kartofler og persillesovs og koldskål til dessert. Ikke dårligt! Men det betyder jo, at vi skal have spist lammekødet en anden dag.

Jeg forstiller mig, at ugen kommer til at se sådan her ud – men jeg ved, at meget kan ske.

Mandag: Kyllingelår. Ris og blomkålssalat til.

Tirsdag: Lammetagine

Onsdag: Dhal. Naan til hvis vi når det, eller almindeligt brød.

Torsdag: er jeg ikke hjemme. Herrerne har bestemt at de vil have Mac’n cheese. Asbjørn er medkok.

Fredag:  Tacos. Bertram har bestemt og er medkok.

Lørdag: skal vi være sammen med noget familie, og bagefter triller vi til Kulinarisk Sydfyn. Jeg antager at vi spiser os mætte her, ellers køber vi noget med hjem.

Søndag: er vi på sjælland til fødselsdag. Hvis vi er sultne når vi kommer hjem, laver vi en sandwich.

 

Skriv et svar

