Ugens madplan uge 31

Jeg siger ikke, sommeren er forbi. Jeg siger bare, at det begynder at ligne hverdag – lidt. Jeg er på arbejde, drengene kommer og går, Husbond er hjemme. Vi trænger til at få lidt styring på, både af hensyn til økonomien og af hensyn til tilrettelæggelse. Så tilbage til madplanerne.

Der skal ske nogle ting med vores spisning. Først og fremmest skal jeg spise mere anti-inflammatiorisk, fordi jeg stadig har et overaktivt immunforsvar, der skaber inflammationer i mine led (og masser af andre steder). Så jeg skal spise grønt, groft, uforarbejdet, fede fisk, ikke hvidt brød, ikke sukker, mere fermenteret og probiotisk. Det er nu ikke svært, og jeg er igang med det allerede.

Morgenmad, frokost og aftensmad er næsten på plads. Formiddagsbrød skal skiftes ud med smoothie, eftermiddagssnack skiftes ud med grøntsager eller frugt. Brød skal være på surdej. Familien som sådan skal spise mere grønt, mere hjemmedyrket og det gælder også kød – vi har efterhånden en del kanin i fryseren. Og alt i alt må det ikke være dyrere end nu. Det bliver herligt!

I den kommende uge er ungerne væk tirsdag/onsdag og vi spiser cirka sådan her:

Mandag: Røget makrel m.nye kartofler og dildcreme. Salat og rugbrød til. Måske noget frugt til dessert.

Tirsdag: Indisk curry. Grove ris og indisk salat til.

Onsdag: Rester fra tirsdag + en aubergine curry

Torsdag: Kanin i stegeso. Med de grøntsager, der er i skuffen og det væde, der ser bedst ud. Øl? Cider? Bouillion? Og så i ovnen i lang tid. Lidt  bønner i til sidst. Groft surdejsbrød og en grøn salat til.

Fredag: Burgere. Der kommer børne-gæster.

Lørdag og søndag: ved jeg ikke endnu. Så meget sommer er det dog….

Skriv et svar

