Ugens madplan uge 13

Sidst på måneden, der skal ryddes op i køleskab og fryser. På tirsdag kommer Allégården med kylling, lam og en lille smule gris.

Jeg har ladet mig inspirere af denne: http://bibliotek.dk/linkme.php?rec.id=870970-basis%3A51304195

Selvom jeg ikke direkte henter opskrifter ud, bruger jeg alligevel nogle tanker og idéer. Det er ofte det, jeg gør med mine kogebøger; bruger dem som inspiration og nytænkning og så indretter jeg opskriften efter mit eget hoved.

En travl hverdagsuge sidst på måneden ser sådan her ud:

Mandag: Kylling i karry (vi har stadig hønsekød fra den store, dejlige høne, vi kogte lørdag). Ris og gulerodssalat til.

Tirsdag: Hvid grøntsagssuppe (vi har kartofler, selleri, skorzonérødder, porre og jordskok.). Bacon til.

Onsdag: Müsliegrød i høkasse.Blommekompot til. (Inspireret af Katrine Klinkens nye kogebog).

Torsdag: Æggekage med majs. Rugbrød og tomater til. De to af os spiser på friskolen.

Fredag: Hjemmelavede hotdogs med gode frankfurtere fra Allégården.

Lørdag: Kylling Gordon Bleu med sprøde kartofler og spinat/champignon.

Søndag: Spaghetti Carbonara. En salat af div. grønneblade og rucola til.

Skriv et svar

