Ugens madplan uge 10

8702128086Det er tit sådan, at jeg udvælger mig et par kogebøger, når jeg sætter mig ned og laver madplan. Fremover vil I få et lille indblik i, hvilke der er i brug lige nu.

I denne uge stammer en del af retterne fra Nikolaj Kirks kogebog “MiddagMiddag“, der er en kogebog med enkle, nemme retter uden så meget fikumdik, meget velegnet til hverdagsbrug. Den er ikke god til grøntsager og salater, men vi har heller ikke tid til alverden, så det bliver det helt enkle tilbehør og retter, hvor grøntsagerne er i.

Vi kører sådan her:

Mandag: Kylling i karry (med kyllingelår) og ris. Dampede grønne ærter til.

Tirsdag: Medisterpølse med pasta og spinatsovs. Bønnesalat til.

Onsdag: Fiskefiletter m. rodfrugter i fad og remouladesovs. Gulerodssalat til.

Torsdag: Pasta med tomat og stærk pølse. Grøn salat af en eller anden nem slags til.

Fredag: Lasagne. Masser af rodfrugter i kødsovsen. Det grønne indslag må afhænge af, hvad jeg finder i butikkerne.

LørdagRødbedesuppe m. peberrodscreme og ostebrød

SøndagLangtidsstegt lammebov.

 

En mening om “Ugens madplan uge 10”

Skriv et svar

