Ugens madplan uge 9

Vi har lavet inventory over fryserens indhold. Det er en dyb tilfredstillelse hver gang, det er sand rigdom at vide hvad man har. Nu har vi lavet listen i Evernote, så håber vi, vi husker at holde ajour den denne gang…

Der kom selvfølgelig nogle ting for dagen. Vi SKAL simpelthen have øllebrød i denne uge, vi har en kæmpepose rugbrødsrester. Det vakum-pakkede kalkunlår er piftet, så det skal bruges. Sammen med det, der er i køleskabet fra grøntsagsposen i sidste uge – og hvem der er hjemme hvornår – har jeg rammerne for ugens madplan:

Mandag: Kogt skinke med kartofler og stuvet hvidkål (vi nåede ikke til den i denne uge).

Tirsdag: Frikadeller. Grove ris og glaserede jordskokker til. Måske tomatsovs, hvis Husbond når det.

Onsdag: Hvid suppe (af kartoffel, skorzonerødder og jordskok). Krydrede kikærter til.

Torsdag: Broccoli-tærte. Gulerodsstænger til. Mellembarnet laver mad – jeg laver tærtebund og broccoli klar, så skal han bare samle og piske fyld sammen. (Jeg kommer hjem tidligst 17.30 og skal gå igen 18.30).

Fredag: Tomatsuppe m. horn og kødboller (Husbond og unger alene hjemme).

Lørdag: Krydret kalkun og andelår i römertopf. Jeg har ikke kunnet finde en opskrift, der passer til det, jeg har i mit hoved, så I må selv hitte på. Det bliver noget med grøntsager og tomatsovs. Jeg tror, vi skal have frisk pasta til.

Søndag: Øllebrød! Vi får flødeskum på, og sørger for, der også er til mandag morgen. Så kan man da kun få en god uge…

Skriv et svar

