Ugens madplan uge 41

Jeg elsker kål! Min familie dele ikke helt min smag, så nogen gange handler det om at mildne kålsmagen, så alle kan være med. Mælkeprodukter – især smør og ost – er meget velegnet, men jo ikke vanvittig sundt. Ikke desto mindre er det ofte min løsning – det, og bacon…

Ugens plan er inklusiv en hel kursusdag, en ekstra vagt, en dag med aftenarbejde og feriestart med tur til Sverige, så der er en del lette løsninger.

MandagMajs/græskar chowder. Vi elsker majschowder, vi prøver at blande græskar i. Ungerne er ikke vilde med græsker, så vi prøver sådan her.

TirsdagTærte med savoykål og bacon. Rissalat med ærter, avocado og tomater til.

Onsdag: Kommer vi hjem efter indvielsen af Åbent Bibliotek i Faaborg. Vi har fået pølsehorn, men er nok ikke mætte. Vi spiser rester eller ristet torskerogn på rugbrød.

Torsdag: Frikadeller. Kartofler, selleri og græskar i ovnen til. Hjemmelavet tomatsovs til.

Fredag: kører vi til Sverige, min søster og jeg med de yngste børn. Der spiser vi pasta og pølser med kethup – og de gør de såmænd også hjemme.

Weekend: planlægger vi ikke, for Husbond er hjemme med Midterbarnet, måske Ældstebarnet og Morfar. De vil selv bestemme, og de skal sikkert spise en masse pølser. Eller noget.

Skriv et svar

