Ugens madplan uge 20

Okay, det var for mange mærkelige grøntsagsretter i uge 19. Jeg måtte pille de grønne pandekager af torsdagen og servere kyllingelår istedet. Så meget for de gode intentioner.

Der er altså lidt færre vegetar-retter på i denne uge, til gengæld er der to dage med fisk. Desuden har mellembarnet fødselsdag, så han har bestemt menuen torsdag. Det betyder også, at jeg faster mandag og onsdag (i stedet for torsdag). Planen er tilrettelagt, så jeg kan spise lidt af det sammen som familien på fastedage, og/eller så der er til “faste-frokost” dagen efter.

Til sagen:

Mandag: Pasta med spinat. Laksestykker til, og dampet broccoli. Jeg spiser broccoli, en rest hummus fra frokost og nogle rå grøntsager.

Tirsdag: Majschowder

Onsdag: Nye kartofler fra vores grøntsagspose, lammefrikadeller og nye asparges. Jeg spiser en lille kartoffelsalat m. røget ørred, inspiration fra “Den letteste vej til 5:2 kuren”.

Torsdag: Fødselsdagsfest for mellembarnet, hjemmelavede burgers og noget kage-værk til dessert.

Fredag: Salad Nicoise, brød til. Måske en rabarber-crumble til dessert. (Vi vil i haven og gider ikke bruge tid på mad).

Lørdag: er jeg ikke hjemme, så drengene og far hitter på noget. Hotdogs, måske?

Søndag: Lammerullesteg m. kernesalat. Vi regner med, der er rester til sandwiches dagen efter.

Skriv et svar

