Ugens madplan uge 19

Vi har taget et stort spring. Vi har ikke længere kasse fra årstiderne – men derimod fra vores nystartede, lokale fødevarerfællesskab. Det betyder økologiske grøntsager fra lokale avlere, og det sætter vi stor pris på. Desuden er det rigtig meget billigere, så selv om vi bestiller både den lille og den store pose er der penge at spare. Faktisk 100 kr. pr. uge. Det er også en slags penge. Så skal vi til gengæld hente posen selv, men jeg kører lige forbi på vej fra arbejde, så det betyder ikke noget. Det er spændende, hvad vi får i poserne!

Udfordringen består i, at jeg så ikke ved, hvad jeg har at gøre med før tirsdag eftermiddag. Tror jeg. Men det må jeg jo finde ud af på én eller anden måde.

Og så er det tid at starte faste igen! Det gør jeg i aften kl.22, og så er der en grøn smoothie at glæde sig til mandag morgen. Desuden et ganske lille aftensmåtid mandag, og så brydes fasten tirsdag morgen. Samme model fra onsdag aften til fredag morgen. Det er lidt spændende, hvordan det går, det er længe siden sidst.

Og nu til planen!

Mandag: Spinattærte. Hertil kikærtesalat (inspiration fra ny kogebog: “Vegetarmad til folket”).   Jeg spiser en lille portion kikærtesalat.

Tirsdag: Boller i karry. Ris til, og restesalat (tøm grøntsagsskuffen).

Onsdag: Krydret linsesuppe med fladbrød. Inspiration fra Katrine Klinkens “Måltider”.

Torsdag: Grønne madpandekager (hakket brændenælde i dejen) med grøntsagsfyld. Skyr med honning og frisk frugt til dessert. Jeg spiser lidt af fyldet.

Fredag: Pasta med kæmperejer. Det vi skal have til afhænger af grøntsagsposen.

Lørdag: har vi været til konfirmation og skal, for en gangs skyld, se melodi grand prix.Min søster er nemlig med bag kulisserne. Det betyder sen mad foran fjerneren, og det bliver sandsynligvis miniforårsruller med dyppelse (de er på tilbud i Fakta i denne uge).

Søndag: Lammegryde. Det præcise indhold afhænger igen af posen fra fødevarerfællesskabet.

Skriv et svar

