Ugens madplan uge 17

Nå, op på hesten igen, som man siger.

Vi er allesammen blevet lidt for tykke og lidt for vant til slik, kage til kaffen og fløde i maden. Det er på høje tid at rette op! Og nej, vi går ikke på diæt eller tvinger vores børn til at spise quinoa, men vi laver en mere fedtfattig madplan med flere grøntsager, og gemmer fløde og kage til weekenden. Og i næste uge skal jeg tilbage på 5:2, men den tid den glæde.

Til sagen!

Mandag: Løgtærte (fyldet laves med skyr istedet for fløde). Pastasalat m.broccoli og kogte artiskokker.

Tirsdag: Perlespeltgrød m.rabarberkompot. Måske nogle rå grøntsager med noget dip eller noget først.

Onsdag: Minestrone m.spidskål og ramsløg.

Torsdag: Kødboller (lammefars) i tomatsovs m. pasta til. Salat af tomater og babyleafe til.

Fredag: Kyllingebryststeg m.ovnkartofler. Gulerodsstænger eller restesalat til.

Lørdag: Hurtig wok-amok med en masse grøntsager, chili, og citrongræs. Ris til.

Søndag: Fiskefrikadeller (nok til madpakker også). Krydderurtetabbouleh til. Måske noget brød til også.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s