5:2 Uge 2, dag 1

Først nogle generelle betragtninger. Nu har jeg “fastet” tre dage, og begynder at se et mønster.

Jeg er ikke sulten, ikke sådan at det skriger i tarmene og sådan. Jeg bliver træt sidst på eftermiddagen, og lidt “ved siden af mig selv”.

Det er ikke noget problem af holde sig til de 500 kalorier, når jeg ved, jeg godt må spise almindeligt dagen efter. Det er så ikke altid, jeg gør det,  jeg er slet ikke så sulten dagen efter som jeg ville have troet. Faktisk ser det ud til at fastedagene nedsætter mit mad-indtag de andre dage også – jeg bliver simpelthen ikke lige så sulten. Og så viser det sig, at jeg nok er den type, der ikke behøver at spise smør hver dag, men går til, hvis jeg ved, jeg ikke må.

Kulhydrater er DYRT på kalorie-fronten! Det bliver der simpelthen ikke råd til. Masser af grøntsager! Aubergine “koster” kun 20 kcal pr.100 gr! Next to nothing! Masser af grøntsager mætter godt, magert kød går også. Men ingen kulhydrat, så vælter regnskabet. Til sammenligning er der 366 kcal i 100 gr. havregryn.

I går spiste jeg 3 måltider af ca. 150 kcal hver:

Morgen: Smoothie af 100 gr.skyr, 50 gr. hindbær og 100 gr. blodappelsinsaft. Meget friskt!

Frokost: Omelet af 1 æg. Hertil 1 skive hamburgerryg i strimler, 100 gr. spidskål i strimler, og 100 gr. rød peber. Det fik lige en tur på panden, lidt chili og lidt soya. Mums!

Aftensmad: Hjemmelavet tomatsovs m. 50 gr. kylling og 100 gr. aubergine.

Kyllingen og tomatsovsen plukkede jeg fra familiens måltid. Tomatsovsen blev delt i to, en voksen, der fik aubergine og masser af cajun krydder, og en plain til ungerne. Jeg blandede bare mine 50 gr. kylling i min portion.

Det gik fint, jeg var lidt sulten lige inden sengetid, men ikke noget, jeg ikke kunne sove fra.

Skriv et svar

