5:2 første dag

Første dag er så småt ved at være gået. Og gået meget fint, vil jeg sige.

Til morgen fik jeg 100 gr. Skyr, 1/2 banan og 25 gr.blåbær. Dejligt.

Til frokost fik jeg 1 æg, 50 gr. rejer, 50 gr.tomat og en lille bitte skive brød.

Til aften lavede jeg en suppe af:

100 gr. blomkål, 100 gr. spidskål, 100 gr. squash, 100 gr. persillerod.

1 lille chili

Persille til at toppe af med.

Jeg doblede ganske enkelt portionen og så fik Husbond det halve med en håndfuld pasta i.

Det hele snittes i tern og steges let af, og så vand på til det dækker. 1 lille ds. tomatkoncentrat på. Kog 10 minutter eller deromkring.

Smager fint, men indrømmet: det havde været sjovere med bacon i.

Hvis ungerne havde været hjemme, havde jeg udeladt chilien og måske givet den en håndfuld kødboller.

Det har været en god dag. Jeg har egentlig ikke følt mig sulten, men lidt mat i sokkerne sidst på eftermiddagen. Nu venter to helt almindelige dage, det er nu også fint.

2 meninger om “5:2 første dag”

  1. Med 5:2 diæten skal man jo faste .. Hele ideen går jo af konceptet hvis man spiser 3 måltider alligevel.. I meget mindre portioner! Det er jo bare tåbelig kalorie restrektion… Fordelene ved at faste kommer jo først når kroppen har undværet mad i et stykke tid..!

  2. Hej Peter.
    Dybest set synes jeg du har ret, og det er også mit mål. Jeg har i midlertid (som mange andre), en hverdag, der skal fungere, et job der skal passes, børn, der skal i skole, og meget andet. Derfor er jeg nødt til at starte, dér, hvor jeg kan – med så få kalorier som muligt. Jeg håber, jeg en dag kan nå til én reel fastedag om ugen.
    Venlig hilsen
    Camilla

Skriv et svar

