Ugens madplan uge 2

Næste uge er den første rigtige hverdagsuge i laaaang tid. Det er lige før, jeg glæder mig…

Men det betyder også at jeg igen er stort set alene om madlavning. Derfor er det relativt enkle retter. Jeg kunne godt tænke mig endnu flere grøntsager i, men der er ikke stemning for det i familien.

Jeg overholder princippet om to vegetardage, en fiskedag og en fjerkræ. I denne uge er der så også en dag med lam, en med gris og en med ko.

Søndag: Hvid grøntsagssuppe. Tortano fyldt med ost og soltørret tomat.

Mandag: Stegt laks. Lune kartofler m.grønne bønner, feta og oliven

Tirsdag: Chili sin carne. Brød til. Bananpandekager til dessert. Skyr til, og ahornsirup.

Onsdag: Shepherds pie. Ærter til.

TorsdagKyllingevinger og kartoffelfritter

Fredag: Svinemørbrad i gorgonzola. Tomatsalat til.

Lørdag: Lammerullesteg m. grove ris, champignonsovs og grøn salat.

Skriv et svar

