Ugens madplan uge 40

– også kaldet “Ugen fra helvede” – Husbond er sen tre dage, jeg er sen to dage og har weekendvagt, der er fritidsaktiviteter og kammeraters fødselsdage af tage hensyn til. Lad os betragte det som en udfordring, og se hvad vi kommer op med:

Mandag: Jordskok-suppe med squash-boller (de er undervejs, ialt 40 stk., de skal også fungerer som madpakke-boller, så de har bare at blive gode. Der er færre kerner i mine, jeg har jo en kerne-hader i familien).

Tirsdag: Boller i karry (af kyllingefars). Ris og råkost til.

Onsdag: Grød af speltflager og parboild spelt. Friske bær og skyr til.

Torsdag: Pasta med svampe. Grøn salat til.

Fredag: Stegte ris m. rejer (risene koges tirsdag).

Lørdag: Æbleflæsk m.rugbrød. Måske en dessert.

Søndag: Marokkansk lam. Bulgur til.

3 meninger om “Ugens madplan uge 40”

  1. i forhold til at det er ugen fra helved, så klarer du det bare flot🙂
    jeg er en endeløs beundrer af din madstyring. Jacob og jeg er ved at komme efter det, da det bare letter enormt meget på hverdagen, og hvis vi skal nå at spise med Pjussen mellem 17 og 17.30 (det kan være noget af en udfordring).
    Summasummarum: Du er pisse sej!!!!

  2. Tak, Nina!
    Bemærk at langt de fleste af retterne kan laves lyn-børge og købes ind til laaang tid i forvejen – eller processen kan deles, som jordskok-suppen, hvor jeg skrællede inden jeg kørte knægten til idræt, og så lavede færdig i en håndvendning. Planlægning, du. Det er vejen frem!

Skriv et svar

