Ugens madplan uge 11

I denne uge har jeg oksefars i fryseren. Der er også lidt laks. Jeg har med andre ord været for nærig da jeg bestilte kyllling hos Allégården, nu har vi ikke mere og jeg har slet ikke lyst til industrikylling. Jeg må simpelthen holde skansen og finde på noget andet, indtil de kører en varertur igen.

I denne uge er der fest og fødselsdag, det er mig dennegang. Det fejre jeg sammen med nogle skønne kvinder på lørdag, og menuen er ikke helt på plads endnu. Men tre retter skal vi have, og velkomstdrink.

Inden da er der en helt almindelig uge med masser af fars!

Mandag: Grøntsagssuppe m. rødbede, selleri og hvad der ellers er i skuffen. Hertil spinattærter, lavet i muffinsforme. Der skal også være til madpakker de næste par dage.

Tirsdag: Spaghetti med kødsovs. Masser af grøntsager i, grøntstænger til.

Onsdag: Wraps med knasegrønt, avocado, tomater og kødsovs. Salsa af tomat, chili og røde bønner til de voksne.

Torsdag: Bagt laks. Bagte kartofler og hel, bagt selleri. Dildcreme til.

Fredag: Pariserbøffer. Yessir! I den børnevenlige udgave med spejlæg og syltet rødbede. Bagefter hyldebærsuppe med æblestykker, rugbrødscroutoner og flødeskum.

Lørdag: Festmiddag. Jeg tror det bliver crostini og salat til forret, lammekølle og sprøde kartofler til hovedret og enten chokolade- eller citrontærte til dessert. Hvad synes du?

Søndag: Rester, måske på en pizza

En mening om “Ugens madplan uge 11”

Skriv et svar

