Ugens madplan uge 9

Hverdag og masser af grøntsager, en del af dem på børne-måden, en del på voksenmåden. Jeg ved fra sidste uge, at hvis det kun var voksne, jeg lavede mad til, var der mange flere linser, bønner og ærter, og flere rene vegetar-dage. Omvendt er her også møgkedeligt, og ungernes larm og livsglæde er helt uundværlig. Så vi lever med nogle dage med boller i karry!

Vi er travlere sidst på ugen end først, så mandag laves der mad og madpakker til et par dage. Skinken til tirsdag koges, og der bages skinkeboller til madpakker.

Jeg har ikke kunnet finde en brugbar opskrift på nettet (ej, de er fyldt med flydende margarine eller kun hvidt mel eller 10000 gr.gær, jeg magter det ikke!), men jeg bager nogle grovboller og putter hakket skinke og lidt ost i.

Mandag: Grøntsagspostej m.brøndkarse. Brød til, og gnavegrønt. (Opskrift delvist fra “Det kærlige køkken”).

Perlebyggrød m. hakket chokolade og blåbær til dessert.

Tirsdag: Kogt skinke m. hvidkålssalat. Pasta til. Skinke og kål forberedes dagen før.

Onsdag: Minestrone a la tøm grøntsagskuffen.

TorsdagKyllingeunderlår, græskar og kartofler i ovn.  Jeg gør det omvendt af opskriften og chilikrydrer græskaret i stedet for kyllingen.

Fredag: Burgere med hele pivtøjet.

Lørdag: Tomatsuppe (Husbond og unger alene hjemme)

Søndag: Boller i karry m. brune ris. En eller anden form for spidskålssalat til.

Skriv et svar

