Ugens madplan uge 18

Foråret er her for alvor, og vi begynder at ønske os udenfor til bålet og den lyse nat. I denne uge kommer årets første bålmad på planen, så må vi se om vi kommer ud eller det bliver på grill-pande – Maj er som bekendt ikke til at stole på.
Jeg har tænkt mig at slippe et par kilo igen, så jeg gentager den efterhånden velkendte model: mere grønt, mindre kulhydrat og i det hele taget mindre mad. Det betyder at familien spiser nogenlunde som den plejer, men jeg laver en solid grøntsag til, som jeg så spiser mest af.
Alt i alt kommer det til at se således ud:

Mandag: Wok med grønt og kalkun m. grove nudler. Grønne bønner til.
Tirsdag: Bålmad. Farsruller på spid, stenbagt fladbrød og grøntsagsstykker.
Onsdag: Wraps med humus. Forskellige grøntsager til.
Torsdag: er vi ikke hjemme. Vi skal til Nyborg og skyde sommeren ind, og sikkert spise warme wheder.
Fredag: Rødspætter med (nye?) kartofler, persillesovs og blomkål.
Lørdag: rester fra kølig og frys
Søndag: Hjemmelavet pasta m. chili og persille. Ærtesalat m.friske ærter til.

 

Skriv et svar

