Ugens madplan uge 35

Nå, den laver jo ikke sig selv, den madplan. Jeg har været i Kbh to dage i denne uge, og skal såmænd over igen i næste uge. Det er sandelig godt, det ikke er mig der laver mad hver dag!

Det bliver nogenlunde sådan her:

Mandag: Farsbrød m. ovnkartofler og glaserede rosenkål. Nok kål, så der er til min frokost dagen efter.

Tirsdag: Harira med brød og yoghurt. Ungerne spiser nok mest brød – måske med ost? igen: nok til min frokost også.

Onsdag: Hønsekødssuppe – den gammeldags slags med kød og mel-boller. Den kogte kylling bruges Fredag.

Torsdag: Ravioli m. spinatsovs. (Den Store laver mad, der er svømning og tidspres. Hvad jeg skal spise, må jeg finde ud af. )

FredagKyllingepie, den gammeldags amerikanske slags. Kogte grønne bønner til. Nok til, nåja, frokost til mig også….

Lørdag: Stegt kulmule med pestokartofler og grøntsager. Opskrift fra “Årstidernes Madplaner”.

Søndag:  Landgangsbrød med laks, gulerodshummus og ost. Hjemmebagt landbrød til, og kikærter med avocado, ærter og mynte. Opskrift fra “Suverænt sundt”, s. 36.

 

 

Skriv et svar

