Ugens madplan uge 17

Vi er stadig heeeelt i feriekoma. Alting tager lang tid, og vi spiser sent efter lange dage ude i solen. Vi har været til påskefrokost to dage i træk, så søndagens aftensmad overføres til mandag (kyllingelår).

Og ellers er det en heftig uge, hvor jeg er væk to hele dage. Derfor ser planen således ud:

Tirsdag: Linsesuppe (vegetarisk) m. ostebrød

Onsdag: Pasta med kødsovs. Mange grøntsager i.

Torsdag: Snydepizzaer m. små tomater og gnavegrønt til.

Fredag: Lammefrikadeller m. ovnkartofler og tzatziki. Salat til, hvilken afhænger af hvilke grøntsager vi efterhånden kan få.

Lørdag: Burgere efter alle kunstens regler. Måske på grill?

Søndag: Laksestykker med nye kartofler og spinatcreme (som Connie på mit gamle arbejde lavede den, nogen der kan lokke opskriften ud af hende?)

Der er ikke helt så meget grønt som der plejer, jeg er en del væk, og det er jo mest mig, der spiser dem…..

En mening om “Ugens madplan uge 17”

  1. Hej søde!

    Jeg har faktisk for lang tid siden lokket opskriften ud af Connie, da jeg også er helt vild med hendes spinatcreme. Den er som følger:

    Creme fraiche
    mayonaise
    salt, peber, muskatnød

    – optø frossen heltbladet spinat – hak det et pak gange

    Bland og smag til og lad det trække et par timer.

    Solskinsknus fra forstaden🙂

Skriv et svar

