Ugens madplan uge 15

Foråret er over os, og påsken nærmer sig. Hvis jeg havde penge, ville jeg frådse i lammekød (sikkert fra Krogshøj – de er ikke gode til hjemmesider, men vildt gode til lammekød). Istedet giver vi den gas med æg og æggeretter. Det er nu heller ikke værst, og kombineret med alt det skønne ukrudt, der vælter op lige nu, er det ren gastronomi. Her kommer ugens plan:

Mandag: Kalvelever m. citron, frisk pasta m. citron/flødesovs og hvide bønner med citron.

Tirsdag: Kyllingesuppe m.ris og grøntsager. Flütes eller brød til.

Onsdag: Helstegt kalkunbryst m. flütes og sammel-selv salat: mange slags rå grøntsager og dip, noget groft eller bønner til mig.

Torsdag: Æggekage m. ukrudt og bacon. Rugbrød til. Grønne bønner til mig.

Fredag: Pizza. Kartoffelpizza til mig. Salat m. sorte bønner, rød peber og salat.

Lørdag: Fiskefiletter m. persillesovs og kartofler. Det lykkedes ikke at skaffe fisk sidst det var på; nu skal det være!

Søndag: Ravioli, hjemmelavet. Vi nåede det ikke sidste gang, og Mellembarnet efterspørger.

God uge, allesammen, og lad mig høre hvad I synes!

5 meninger om “Ugens madplan uge 15”

  1. Vi er begyndt at erstatte kartofler med pastinak eller selleri på den såkaldte kartoffelpizza. Det startede som så meget andet med et næsten tomt køleskab en søndag aften… og det er endt som en klar favorit. Kan anbefales!!

  2. Tak for de fine tilbagemeldinger – jeg skal klart prøve pizzaer med “noget andet”. Jeg er særligt glad for at høre, planerne også kan inspireret i studielivet 😉

Skriv et svar

