Ugens madplan uge 1

Godt nytår, allesammen!

Der er sket gode ting i vores lille tilværelse – jeg har fået nyt job! Det er rigtig dejligt, men det betyder meget mere transporttid, og dermed mindre tid til madlavning. Derudover skal jeg igang med at tabe de sidste kilo, og i det hele taget tilbage til den sunde livsstil.

Jeg har tænkt, at det der skal til må være at lave mad til flere dage ad gangen, så det i hvert fald er nemt én af dagene. Desuden skal det være enkelt, sundt, fedtfattig, børnevenligt, økologisk, klimarigtigt, lokalt og ikke mindst velsmagende. Ellers noget?!?

Ok, vi kører:

Mandag: Lieret blomkålssuppe med grovbrød (der bages til hele ugen)

Tirsdag: Kyllingefilet  med grov pasta og rødbede/kikærter (fra “Sund mad til hel familien”, skal nok skrive om det, hvis det blir godt) – planen er, at der skal være til madpakke til mig Onsdag.

Onsdag: spiser vi hos svigermor

Torsdag: Wokgrøntsager m. nudler

Fredag: Spaghetti med kødsovs, nok til at der lørdag kan laves

Lørdag: Lasagne. Broccolisalat til.

Søndag: Farsbrød m. gratineret kartoffelfad.  Broccolisalat-rest til. Nok til mandag også!

5 meninger om “Ugens madplan uge 1”

  1. Jeg skal til Esbjerg bibliotekerne og være områdeleder i det, der kommer til at hedde Verdensbiblioteket. Udgangspunktet er det lille Kvaglund bibliotek, der ligger i et Vollsmose lignende område; det nye skal være et levende, udadvendt bibliotek med vægt på inklusion, rummelighed og forskellighed. Jeg glæder mig!

Skriv et svar

