Ugens madplan uge 51

Sidste uge ind under jul. Vi har stadig syge unger, eller rettere, mellembarnet er rask igen og ved at drive os allesammen til vanvid – godt han skal i skole i morgen! Mindstemanden har feber, og er sølle, så der laves “børnemad” de næste par dage, noget skal han snart have ned. Ellers er det en skønsom blanding af jul og overhovedet-ikke-jul, og det er helt bevidst.

Rigtig glædelig jul, allesammen! Og juleopskrifter får I til næste år, hvor vi garanteret har masser af tid….

Mandag: Boller i karry. Tror jeg laver en appelsin/gulerodssalat til.

Tirsdag: Kartoffelsuppe m. ostebrød

Onsdag: Medister m. grønlangkål og brune kartofler (for det får vi ikke juleaften, og jeg ELSKER det)

Torsdag:  Mindstemanden  har fødselsdag, og vi spiser brunch kl.10 med familien og risengrød om aftenen. Her et uddrag af, hvad der vil blive budt på: landbrød, blåbærmuffins, bananbrød. Frisk frugt.  Ost (Skære, mug og hvidskimmel).  Lun leverpostej og gode kyllinge pølser. Broccolitærte.
Grøntsager: gulerodsstænger, agurk, avocado, rød peber.

Fredag: JULEAFTEN – og vi er hos svigermor, og her bestemmer jeg ikke. Det giver mig til gengæld ret til kun at rejse mig for at gå om juletræet og når jeg skal tisse. Ahh……

Lørdag: Spaghetti m. kødsovs. Ja, jeg mener det. Ungerne trænger til noget simplet, og det gør vi andre i grunden også.

Søndag: Julefrokost m. fødselsdag hos Moster K. Se iøvrigt fredag.

Skriv et svar

