Ugens madplan uge 49

Jeg har så haft en noget alternativ weekend. Bilen, Mindstemand og jeg var en tur i grøften på vej hjem i lørdags, så bilen holder nede ved mekanikeren, og kan ikke køre nogen steder. Og hvorfor fortæller jeg så der her på madplansbloggen? Jo, det gør jeg fordi det betyder, at vi får nogle dage, hvor det er umanerligt vanskeligt at købe ind – og det kommer madplanen til at bære præg af. Det bliver noget, der findes i huset allerede det meste af det, eller noget der let kan bæres hjem.

Den ser sådan her ud:

Mandag: Blodpølse og risengrød. Jeg ved endnu ikke, hvad jeg skal blive mæt af, vi har stort set ingen grøntsager. Er ved at udbløde bønner, så det bliver dem og nogle grøntsager fra frost.

Tirsdag: Linsesuppe – husbond kan en rigtig god én, der er oksefars i.

Onsdag: Tandoori kylling m. ris og agurkeraita. Brassieret ærter og løg til.

Torsdag: Pastagratin. Jeg snupper en rest farseret rosenkål i fryseren.

Fredag: Svinemørbrad i bøffer stegt med bacon, pasta og gorgonzolasovs. Porre (på en eller anden måde) til.

Lørdag: Hvidløgspostej som vor mor lavede den i 70’erne,  bønnesalat (denneher er udgangspunktet) og brød.

Havre/blåbærtærte m.is til dessert.

Søndag: Trines kartoffelret m. rugbrød til.

2 meninger om “Ugens madplan uge 49”

  1. Et stort hit herhjemme (for de voksne) er grillet porrer. Rens og kog porrerne i 4-7 min alt efter smag. Pensl dem med lidt olie og krydr med salt og peber og på grillepanden med dem. Det er nemt og de smager rigtig søde

Skriv et svar

