Ugens madplan uge 47

Der smuttede lige en uge ud i sidste uge, sådan er det nogen gange. Jo, vi fik da mad, men det var mest lyn- og fra fryseren. Men op på hesten igen og igang med den gode mad til familien!

Mandag: Blodpølse og risengrød – sæsonnen er igang, og vores slagter har igen den gode blodpølse. Hurra! (som groft grønt spise jeg en rest rødkålssalat)

Tirsdag: Kylling Saltimbocca m. pasta og ostesovs – masser af dampet broccoli til

Onsdag: Majschowder m. nachos

Torsdag: Hotdogs til børn og mand – jeg spiser en ret farseret rosenkål når jeg kommer hjem (så er rosenkålene det grove grønne, men jeg supplere nok med ærter)

Fredag: Fiskefrikadeller m. ovnfritter og remoulade, samt gulerodssalat (jeg kommer en håndfuld kikærter i min salat)

Lørdag: har Husbond fødselsdag, og forløbig hedder planen svinekæber (tænker lidt over det grove, grønne her. Måske en bønnesalat til?)

Søndag: vegetarbuffet med brød, balugalinse-hummus, avokadomos, æg og div. grøntsager. Hyldebærsuppe m. flødeskum til dessert. (Gæt selv hvor det grønne kommer fra….)

3 meninger om “Ugens madplan uge 47”

  1. Til svinekæberne: Superlækkert i øvrigt, forleden lavede jeg en salat der blev sindsyg god. Meget fintsnittet hvidkål,vendt i basilikum olie,ingrid marie æbler i små tern, et rødløg i små tern og et drys ristede mandler.

Skriv et svar

