Noget om mængder

Jeg fatter det ikke. Der stod i opskriften, at den var til 4!

Jeg lavede porretærte i dag. I slankeversion, endda. Sparet på smørret var der, og grovmel i dejen. Hytteost og æg, et sparsomt drys parmesan på toppen. Rødkålssalat til – den var det kun mig, der gad spise. Det gør ikke noget, så er der til frokost i morgen også.

Nå, men sagen er den at Mindstebarnet ikke rørte tærten overhovedet. Én bid, så var det nej tak. Det er ok; så er der pølsemadder for resten. Men tærten forsvandt som dug for solen. For Mellembarnet havde glemt at spise frokost, og elsker elsker elsker tærte. Han spiste en halv porretærte. Af de store. Siger det bare.

Jeg tør overhovedet ikke tænke på, hvad der sker, når han blir teenager og skal til at vokse for alvor…..

6 meninger om “Noget om mængder”

  1. Kender det kun alt for godt. Her i huset spiser den store på 8 år 4 skiver rugbrød til frokost og den mellemste (på 4) 3 skiver. Plus det der ellers ryger i madkassen. Jeg gruer for madpakke-presset, når lillebror også skal have madpakke :-0

    1. Jeg har lige smurt til os alle fire, fordi jeg er en opofrende hustru, der også smøre til min mand, der ikke kan fordrage at smøre mad. 8 halve rugbrødder, 4 stk. grovbrød lagt sammen til sandwich og en enkelt til mig. Det tager sin tid….

  2. Det er min erfaring at det skifter meget – nogle gange er ungerne inde i en voksefase, og æder som små tærskeværker, og andre gange kan de nøjes med 3 halve🙂
    Jeg synes nu altså heller ikke at tærte mætter så voldsomt meget, så vi kan sagtens konsumere en hel herhjemme, med lidt brød og salat til!

    1. Nemlig. Det søde mellembarn spiser fx. næsten igenting til frokost for tiden, han har alt for travlt med at lege, spille, løbe….. der er ikke tid til at spise. Så er han til gengæld HUG sulten når han kommer hjem. Det kan svinge utrolig meget, hvad der smutter ind til aftensmad.

Skriv et svar

