Ugens madplan uge 36

En lidt mere almindelig uge – herligt! Vi snakker stadig om hvordan vi skal holde en høj standart i fødevarer  – dels er det dyrt, og dels er det faktisk svært at skaffe! Vi har kun ganske få økologiske grøntsager i vores lokale Brugs, og det er ikke bedre i de andre butikker. Så hvis vi vil ha økologisk grønt, skal vi til Odense, og det kan vi ikke altid nå. Vi overvejer diverse grøntsags-kasse ordninger, men dels er det dyrt og dels er det ikke altid, de rummer det, vi vil have. Har du nogen erfaringer, du vil dele? Og hvor køber du kød – og på hvilke præmisser?

Nå, madplanen ser sådan her ud:

Mandag:  Friskbagt brød m. ditto leverpostej (så har vi til hele ugen). Syltede rødbeder til de fleste – grønkål/rødbedesalat til mig.

Tirsdag: Kartoffelsuppe m. bacondrys og kikærter

Onsdag: Kyllingefiletter, ris og  salat med to slags bønner

Torsdag: Pasta m. pølser. Rester af salat fra dagen før til mig.

Fredag: Pizza – min med kartoffel, de andres med pølser og ost.

Lørdag: Pandekager. Jeg er ude og spise fint!

Søndag: Lammetagine m. cous cous.

5 meninger om “Ugens madplan uge 36”

  1. Jeg bestiller grøntsager fra Årstiderne, tidligere fra Coop, men kan gode lide at det kommer til døren. Jeg synes, det giver en god mulighed for at bruge nogle grøntsager, men ellers ikke lige ville købe og bliver tvunget til at tænke udenfor boxen. Man kan bl.a. får en kasse, hvor grøntsagerne kun er fra Danmark, bliver dog lidt træt af den i vinter månederne, men alligevel. Vi er også lige købt månedens kødkasse fra vores slagter, kødet er ikke økologisk, men har haft det godt og igen vi får kød, vi måske ellers ikke ville købe.

    1. Vi overvejer også en kasse fra Aarstiderne, men har svært ved at bestemme os. Ville på en måde gerne have dogme-kassen, så vi kun får danske varer. Omvendt ved jeg ikke, om jeg orker at slås med glaskål og rosenkål hele vinteren….
      Vi har også en god slagter, men er kommet i tvivl om det nu også er godt nok. Jeg er helt frisk på at det hellere må være “ha det godt kød” end øko-kød. Især, hvis det er lokalt.

  2. Jeg er ikke helt sikker på, om der findes en Irma på Fyn, jeg køber meget kød der, det er dansk, meget af det øko, til tider anbefalet af dyrenes beskyttelse. Faktisk ikke særlig dyrt, 3-4 pk. hakket kød, svin ell. ko, for 100-150 kr.

    1. Jo, vi har faktisk fået en Irma. Jeg har også kig på deres sortiment, og du har ret, det ser fint ud. Det kniber lidt med at nå derind, men så man jeg jo bare købe vildt ind når jeg endelig når derind…😉

Skriv et svar

