Risrest: From Zero to Hero!

Milles husbond her med en hurtig ret:

Alene hjemme. Frokost. Hm, et par flade med leverpostej?

Nej, for jeg kogte for mange ris forleden. Med vilje, for så kan jeg lave en af mine yndlingsfrokoster. Man tager:

Èn røvsyg ris-rest, passende til den mængde mad man kan spise
Friskkværnede krydderier. I dag: fennikelfrø, spidskommen, lidt chili, kanel, kardemomme, gurkemeje (for farven), bukkehornsfrø, nellike ... og et par jeg har glemt.
Smid det på en varm, olieret pande - først krydderier, så ris og evt. noget tørret frugt. Jeg brugte rosiner, fordi de lige var ved hånden.
Varm igennem (lad evt. så ved svag varme i et par minutter efter start-stegningen - det er godt for den tørrede frugt) og spis - velbekomme!
Udgivet af

Ulf Reese Næsborg

Ebogstroldmand. Far. Ølbrygger. Tegneserieentusiast. Musiksnob. Madelsker. Time Lord in spe. Gift med Camilla. Rating: Awesome!

3 thoughts on “Risrest: From Zero to Hero!”

  1. hej Milles mand – den der risret er lige mig. Elsker alle de der krydderier. Har du prøvet at smide lidt appelsinstrimler i, hælde et par ristede mandler eller granatæblekerner over – og så dryppe med lidt orangeblomst vand – det hele passer perfekt til din krydderiblanding og du vil føle dig som en arabisk sultan i paradis 🙂

  2. Det var lige sådan en frokost, jeg også kunne finde på. Jeg elsker at tage karry, løg og peberfrugt også – det er lige før, jeg kunne leve af det 🙂

    Har lige opdaget din blog idag. Den kommer fluks på min blogroll. Du er selvfølgelig også meget velkommen ovre hos mig.

Skriv et svar

