Ugens madplan uge 51

Så er det tid igen! Jeg har sammensat en madplan, der ser således ud:

Mandag: Empanadas (vi nåede ikke til det i sidste uge)

Tirsdag:  Wraps med hummus og avocadomos

Onsdag:  Medister m. stuvet spinat og ovnkartofler

Torsdag: Kartoffelsuppe m. bacondrys

Fredag: Kyllingegryde m. cocktailpølser og ærter (en ret, min mor lærte mig engang. Helt originalt spiser man små flutes og lune chips til. Så det tror jeg nok vi gør, ungerne og jeg, sådan en fredag, hvor far er til julefrokost….)

Lørdag: Pizza (far bager)

Søndag: Kartoffelcurry m. naan, ris osv.

Der er røster fremme om, at vi spiser meget “kødmad”. Jeg tilstræber 3 dage om ugen helt uden kød, eller med et minimum (fx. bacondrys). I denne uge er det wraps, kartoffelsuppe og curry. Pizzaen er heller ikke nødvendigvis særlig kødfyldt. I disse klimatider, skal vi spare på kødet, især oksekødet.  I denne uge er der kun empanadas med oksekød, og jeg har lavet 30 stk. med 500 gr. kød – resten er grøntsager.

Hvad synes du? Er der for meget kød i madplanerne? Og hvad gør i hjemme hos jer for at spise “klima-rigtigt”?

En mening om “Ugens madplan uge 51”

  1. Næh, ikke specielt meget kød. Nu er det jo heller ikke kun klima vi skal tage hensyn til medmindre vi skal spise flere piller 🙂

    Vi får kun kød et par gange om ugen – det er ikke noget vi planlægger, er bare ikke de store kødspisere.

Skriv et svar

