Ugen der gik

Sikke en uge – den store flyttede ind til sin far, begge de voksne blev syge, der var møder hver eneste aften….med andre ord: vi har spist alt mulig underligt i denne uge, og har på ingen måde fulgt nogen planer. Vi har endda fået købe-pizza! Vi nåede boller i karry og carbonara,  men droppede farsbrødet. Lørdag var de voksne sløje, og børnene hos farmor, så det var en lynsuppe med kikærter og kogt kylling, der blev skånekosten. I dag, søndag, skal vi ha burgere, for det har vi reklameret med.  Desuden har husbond bagt scones, der er indtaget lune med smør på….mmmmm.

Jeg har forsøgt mig med “Brunch stænger”, der skulle kunne bruges til madpakker og des lige. Jeg har dem fra en kogebog oversat fra amerikansk. Nu hvor jeg har lavet dem kan jeg kun sige: det bliver ikke mig der spiser dem. De kommer ganske sikkert til at smage godt, men tørret frugt, chokolade, smør i rigelige mængder, 200 gr. sukker og 150 gr. honning til 12 barrer, gør det til alt andet end slankekost! Ungerne vil sikkert elske det, men det er vist kun amerikanerne, der kan finde på at kalde det morgenmad….

Skriv et svar

