Rice and Curry

– hot n strong! Skønt! Fulgte *næsten* opskriften – jeg synes nemlig den bliver bedre med kokosmælk end vand. Jaja, det forhøjer kalorieindholdet, men det er så også de eneste kalorier der er, så pyt skidt.Jeg havde fået fingre i nogle rigtig gode, frugtagtige chilier, jeg brugte 2 og det var lige tilpas. Stærkt, sødt, blødt og lidt knasende fra sennepskornene. Vi fik ris til og youghurt på, til lige at dæmpe det allerhotteste.

Og ungerne fik boller i karry, hevet op fra fryseren. Af en eller anden grund elsker alle boller i karry, også mig. Der er total tavshed ved bordet de første 5 minutter, når der er øst op på tallerkenerne – og det sker ellers ikke ret tit!

I dag var der dessert – jeg var ikke helt sikker på der var mad nok, og ungerne sover så godt med maverne fulde. Jeg skar en masse frugt i tern og lavede en hurtig råcreme med resterne af fløden fra søndag.

Lad mig sige det på denne måde: der var ingen rester. Overhovedet.

Det er det aller, aller bedste…..

En mening om “Rice and Curry”

  1. Boller i karry har alle dage været min livret – helst min fars version, men synes også selv jeg efterhånden er blevet ret god til det.
    Jeg er begyndt at indføre at vi drikker Ale no. 5 når vi får det, og det er faktisk en ret god regel 🙂
    – Det ville selvfølgelig bonne ud på kalorie-regnskabet, men det er dælme godt!

Skriv et svar

