Pizza!

Her er virkelig tale om yndlingsmad! Alle elsker pizza, og særligt som min Husbond laver den. I dag begik han den geni-streg at dele dejen, og lave flere små ovale pizzaer. Det er helt super, fordi man så selv kan vælge hvad man vil ha’ på. Jeg prøver at spare lidt på “indtægterne” (aka kalorierne), så jeg spiste kartoffelpizza med lidt løg og smuldret gedeost. Det smager fantastisk!

De andre smovser i små pølser og revet ost, så selvom Husbond havde glemt ananas på mellembarnets (fordi han simpelthen ikke kan forstå ungen kan lide det, og ja, jeg synes også det er en vederstyggelighed), var der i den grad tale om en succes.

Før bagning:

Pizza
Pizza

Og efter:

madmarts-005
Pizzaer, varme og sprøde

Mmmmmmm….

Om det er sundt? Tja, for humøret i hvertfald. Jeg spise lidt over en halv og resterne af kornsalaten, og blev mæt på den gode måde. Det går nok.

At husbond så havde bestemt sig for at eksperimenterer med hjemmebagte kræmmerhuse, I ved den gammeldags slags med flødeskum og syltetøj i, er en helt anden snak. Jeg nøjedes med 1 og det smagte fantastisk, selvom han vist ikke selv var helt tilfreds. Skidt med det, det er kun søndag én dag om ugen. Og mandag. Og tirsdag….

Det var sidste blog indlæg fra uge 13 – forude venter uge 14, med masser af hakket kød til ungerne! God appetit!

3 meninger om “Pizza!”

  1. Jeg havde helt glemt konceptet kartoffelpizza, og jeg elsker det. Den må snart med på familien Schmidts madplan. Cool madblog

Skriv et svar

